مناسبت‌ها

18. ماه مبارک رمضان

18.9. شب قدر،شب غفران و رحمت و نزول ملائکه

حدیث اول: عیون اخبارالرضا: امام رضا علیه السلام از پدرانش نقل فرمود: در شب یکم ماه رمضان شیطان‌های سرکش در بند می‌شوند و در هر شب آن، هفتاد هزار نفرآمرزیده می‌شوند، و در شب قدر، به شمار آمرزیده‌های در رجب و شعبان و ماه رمضان تا آن روز، آمرزیده می‌گردند، مگر کسی که میان او و برادرش کینه باشد، که خدای عزوجل می‌فرماید: آن‌ها را رها کنید تا اینکه آشتی کنند. -. عیون اخبارالرضا ۲: ۷۱ -

باب۶۰ مجلد۷۲ بحارالانوار حدیث ۱۱

حدیث دوم :امام صادق علیه السّلام فرمود: روز مبارک، برگزیده و نیکی بوده و شایسته طلب حوائج، خرید و فروش، رفتن به نزد سلطان، ساختن، زراعت، مجادله، دیدار با قضات، سفرکردن، آغاز به کار، پایه گذاری و تزویج است؛ روز فرخنده و نیکویی است و شب قدر در آن قرار دارد، پس هر چه می‌خواهی طلب کن! برای همه احوال سبک است؛ در آن تجارت کن، حقّت را درخواست کن، از دشمنت طلب کن، ازدواج کن، نزد سلطان برو، و با هر که می‌خواهی در آن دیدار کن! خارج کردن خون در این روز بد است؛ هر که در آن بیمار شود از دنیا برود؛ مولود این روز، نیک، زیبا، دارای عمر طولانی و رزق بسیار، نزدیک به مردم و محبوب آنها باشد.

باب۲۱ مجلد۵۶ بحارالانوار حدیث۱۸۵

حدیث سوم : کشف الغمة: مالک جهنی می‌گوید: خدمت حضرت باقر علیه السلام نشسته بودم و به آن جناب نگاه می‌کردم و در دل با خود می‌گفتم: واقعاً خدا تو را بزرگ نموده و شخصیت داده و حجت خود بر مردم نموده. حضرت به من نگاهی نموده و فرمود: ای مالک! جریان بزرگتر است از آنچه تو اندیشه می‌کنی. 

- ابو الهذیل می‌گوید: حضرت باقر علیه السلام به من فرمود: ای ابا الهذیل! شب قدر بر ما مخفی نیست. ملائکه در آن شب اطراف ما طواف می‌کنند.

باب۵ مجلد ۴۶ بحارالانوار حدیث۷۳ 

https://islamiccourse.net/