دفترچه راهنمای دوره های تربیت

سایت: پایگاه اینترنتی ـ پژوهشی علوم اسلامی
درس: پذیرش داوطلبان دوره تربیت
کتاب: دفترچه راهنمای دوره های تربیت
چاپ توسط: کاربر مهمان
تاریخ: Thursday، 2 May 2024، 10:27 AM

1. دوره پودمانی مدیریت تربیت

:


1.1. سرفصل دروس مدیریت تربیت

سرفصل دوس:

  1. اعتدال در نظام خانواده (4 ساعت)
  2. مقایسه گری (2 ساعت)
  3. تنظیم مناسبات خانواده (2 ساعت)
  4. تربیت فرزند قانونمند (4 ساعت)
  5. مدیریت اختلاف زوجین (2 ساعت)
  6. گفتمان در خانواده (4 ساعت)



1.2. آیین نامه دوره پودمانی مدیریت تربیت

  1.  آموزش این دوره، به صورت برخط و غیر زنده است که در بستر وب ارائه می‌گردد. 
  2. زمان برگزاری این دوره سه ماه است. (درصورت لزوم زمان دوره اضافه خواهد شد)
  3. مناسب است متقاضی این دوره آموزشی متأهل باشد. (این بند، شرکت افراد مجرد را رد نمی‌کند اما اعلام می‌دارد که مخاطبین دوره متأهلین اند)
  4. به دانشجو و فراگیر این دوره معرفت پژوه گفته خواهد شد. 
  5. معرفت پژوه باید در اولین ورود به سامانه، آئین‌نامه و جدول زمان‌بندی دروس را مطالعه کند تا با آن‌ و برنامه زمان‌بندی آشنا گردد.
  6. لازمه فعال شدن دروس انجام فعالیت های آن است. 
  7. معرفت پژوه متعهد می‌گردد در طول تدریس حداقل هفته‌ای 5 ساعت وقت‌گذاری داشته باشد. 
  8. معرفت پژوه متعهد می‌گردد بر اساس جدول زمان‌بندی دوره عمل کرده و گزارش‌های خلاصه دروس را  به موقع ارسال نماید. همچنین در مرور مطالب (آزمون) دروس، شرکت کند. 
  9. جدول پیشنهادی برنامه زمان‌بندی فعالیت‌های آموزشی دروس در قسمت اختصاص یافته به آن ارائه شده است. 
  10. پس از ملاحظه آئین‌نامه و جدول زمان‌بندی دروس توسط معرفت پژوه، درس اول باز شده و گزارش خلاصه آن توسط معرفت پژوه در قالب تکلیف درس ارسال می‌گردد. 
  11. زمان ارزیابی گزارش خلاصه درس ارسالی معرفت پژوه، حداکثر  48 ساعت و در صورت برخورد با ایام تعطیل تا 72 ساعت بعد از ارسال، می‌باشد.
  12. پس از تأیید گزارش خلاصه درس و أخذ نمره قبولی از طرف آموزشیار، درس بعدی برای معرفت پژوه فعال خواهد شد. لذا فعال شدن درس بعدی برای معرفت پژوه منوط به تأیید گزارش خلاصه درس قبلی و دریافت نمره قبولی از آن است. (این روال برای تمام دروس تا انتهای ترم عمل خواهد شد.) 
  13. اگر معرفت پژوه در ارائه گزارش خلاصه‌ی دروس کوتاهی نموده و خلاصه درس فعال شده‌اش  را  ارائه نکند، فعالیت (درس) بعدی برای وی فعال نمی‌گردد، لذا فعال (باز) نشدن دروس بعدی و متعاقب آن عدم ارائه‌ی گزارش خلاصه آنها به منزله غیر فعال شدن معرفت پژوه تلقی شده و پس از سپری شدن زمان دوره آموزشی، خود بخود از دوره آموزشی مذکور حذف می‌گردد و مبلغ وجه التزام پرداختی وی توسط کانون نسل نو برداشت می‌شود (برداشتن مبلغ وجه التزام توسط برگزار کننده دوره). 
  14. در صورت وجود سوأل و پرسش در هر یک از مباحث درسی، معرفت پژوه باید سوأل خود را در صفحه اختصاص داده شده به همین منظور (پرسش و پاسخ درس)، مطرح نموده و پاسخ خود را دریافت نماید. 
  15. ارزیابی نهایی معرفت پژوه با در نظر گرفتن نمرات کسب شده در امتحانات و امتیازات کسب شده از ارائه خلاصه درس و احیاناً انجام دیگر فعالیت‌ها و تکالیف، صورت خواهد گرفت. 
  16. اگر معرفت پژوه بتواند نمره ارزیابی نهایی را کسب کند به ایشان گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد. 
  17. معرفت پژوه پس از گذراندن دروس هر سطح و کسب نمره قبولی از آنها، مجاز به شرکت در سطح  آموزشی بالاتر می‌باشد.

1.3. آیین نامه مالی دوره پودمانی مدیریت تربیت

1ـ هزینه آموزش این دوره رایگان است، اما داوطلب باید مبلغی را به عنوان وجه التزام به شرکت و اتمام درس، بپردازد.(وجه التزام نشانی حضور فعال شما در دوره است و با کسب نمره قبولی مسترد خواهد شد.)

مبلغ وجه التزام سیصد هزار تومان است و متقاضی پس از پرداخت آن و تایید فیش معرفت‌پژوه آن درس محسوب می‌گردد.

3ـ پس از ثبت نام، یک اعتبار مالی برای معرفت پژوه و به نام ایشان نزد کانون نسل نو ایجاد گردیده و وجه التزام پرداختی ایشان در آن ذخیره می‌گردد.

4ـ در صورت گذراندن موفق هر درس آموزشی و کسب امتیاز قبولی، مبلغ وجه التزام پرداختی معرفت پژوه در اعتبار مالی اختصاصی وی نزد کانون، ذخیره شده و محفوظ می‌ماند.

5ـ معرفت پژوه می‌تواند از مبالغ ذخیره شده در اعتبار خود نزد کانون به عنوان؛ وجه التزام شرکت در دوره بعدی (در صورت تمایل) استفاده کند. در غیر این صورت و عدم تمایل به شرکت در دوره بعدی، مبلغ  موجود در اعتبار ایشان (در صورت درخواست) به وی برگشت داده خواهد شد.

5ـ حساب بانکی فعالیت های نسل نو به نام علی طباطبائی کاشانی:

شماره_حساب: 10.7676215.1
5041721077764505
شماره شبا IR360700001000117676215001
داوطلب باید فیش واریزی را به شماره 09353810215 در یکی از پیام‌رسان‌های (ترجیحا)بله، ایتا، تلگرام ارسال کند.
در صورتی که امکان ارسال فیش واریزی در پیام‌رسان برای داوطلب مقدور نیست، داوطلب می‌تواند نام خود ، تاریخ واریز و شماره پیگیری را به شماره 09353810215 پیامک کند.

1.4. دستورالعمل انجام تکلیف و خلاصه درس

دستورالعمل تکلیف و خلاصه درس دوره مجازی نسل نو

1-    روال شرکت در این دوره بابت هر محتوا شامل 2 بخش است :

1.مطالعه(استماع صوت یا خواندن کتاب و مطالعه محتوای درس)

2. تهیه خلاصه (تهیه گزارشی از محتوای درس که در طی آن ضمن حفظ چارچوب مفهومی بحث نکات و آموزه‌های بیان شده در درس را به صورت تایپی آماده و ارسال کند)

2-    تهیه گزارش خلاصه درس و ارسال آن (بارگذاری در سامانه)، پس از فعال (باز)شدن هر درس برای معرفت پژوه، مهم و امتیاز آور است و البته لازمه ورود به فعالیت بعدی است.

3-    تکلیف ارسالی (گزارش خلاصه درس) معرفت پژوه، توسط آموزشیار دوره مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز داده می‌شود.

4-    امتیاز داده شده به گزارش خلاصه ارسالی از 100 است و نمره 75 و بالاتر، نمره قبولی و تأیید گزارش محسوب می‌گردد. نمرات پائین‌تر از 75 عدم تأیید گزارش محسوب شده و معرفت پژوه باید گزارش را اصلاح نموده و دوباره ارسال نماید.

5-  حد استاندارد مورد نظر  برای ارائه‌ی خلاصه درس از این قرار است: میانگین تعداد سطور آن می‌بایست حدود 35 سطر بوده و کمتر از 20 سطر (A4‌) نباشد. همچنین چارچوب مفهومی درس رعایت گردد. پیشنهاد می‌شود تایپ خود را داخل  Word یا ...، انجام داده، سپس متن تایپ شده وارد سامانه گردد.


2. به پذیرفته شدگان دروس جدید

برای آسانتر شدن استفاده از سایت، توجه به به نکات ذیل مفید خواهد بود:

  1. شما می توانید دروس خود را در نوار بالا / کلاسهای من ببینید و از همان طریق وارد کلاسهای خود شوید.
  2. از این به بعد شما لازم است به جز مراجعه به دروس خود، به دفتر رشته تربیت نیز مراجعه کنید. اطلاعیه های مربوط به رشته و کارنامه شما دراین  دفتر قابل مشاهده است.
  3. برای ارسال پیام بهتر است از پیام رسان سایت استفاده کنید. به این منظور لازم است کار با پیام رسان سایت را تمرین کنید . اما مقدمتا اینجا را کلیک کنید.  سپس در ذیل پنجره پیامها را مخاطبین کلیک کنید سپس در بالای همین پنجره نام آموزشیار خود را جستجو کنید و روی این نام کلیک کنید / اکنون می توانید پیام خود را تنظیم کنید.
  4. توجه داشته باشید که ایمیل شما تنها راه ارتباطی این سایت با شماست. مراجعه مرتب به ایمیلی که در اختیار سایت گذاشته اید، الزامی است.
  5. شما می توانید نحوه استفاده از محتوای دروس را در اینجا مطالعه کنید.