4. بانک اطلاعاتی

با استفاده از ماژول فعالیت پایگاه داده، افراد می‌توانند بانکی از اطلاعات ثبت شده (رکوردهای اطلاعاتی) را ایجاد و نگهداری و در میان داده‌های آن جستجو کنند. قالب و ساختار این اطلاعات توسط استاد به‌عنوان مجموعه‌ای از فیلدها تعریف می‌شود. این فیلدها می‌توانند از نوع مربع‌های قابل انتخاب، دکمه‌های رادیویی، منوهای باز شونده، کادرهای متنی، آدرس‌های اینترنتی، عکس و فایل‌های ارسال شده باشند.

 

چیدمان ظاهری اطلاعات در زمانی که لیست شده‌اند، مشاهده می‌شوند یا در حال ویرایش هستند، همه توسط قالب‌های بانک اطلاعاتی قابل تنظیم هستند. بانک‌های اطلاعاتی می‌توانند به صورت مجموعه‌های آماده بین درس‌ها به اشتراک گذاشته شوند. همچنین اساتید می‌توانند داده‌های بانک اطلاعاتی را به فایل صادر و از فایل وارد کنند.

 

اگر فیلتر پیونددهی خودکار بانک اطلاعاتی فعال باشد، هرگاه که کلمات یا عبارت‌های موجود در بانک اطلاعاتی در جایی از درس به کار رفته باشند، آن کلمات یا عبارت‌ها به طور خودکار به رکورد مربوطه در بانک اطلاعاتی پیوند خواهند شد.

 

استاد می‌تواند نظر دادن در مورد اطلاعات موجود در بانک را فعال کند. همچنین اطلاعات موجود در بانک می‌توانند توسط استاد یا شاگردان (ارزشیابی همکلاسان از کار یکدیگر) امتیاز دهی شوند. امتیازها می‌توانند جمع‌آوری شوند تا یک نمره نهایی را تشکیل دهند که در دفتر نمره ثبت شود.

 

بانک‌های اطلاعاتی کاربردهای بسیاری دارند، مانند

  •     یک مجموعه حاصل از کار مشارکتی شامل پیوندهای وب، کتاب‌ها، نقدهای صورت گرفته در مورد کتاب‌ها، مجلات علمی و غیره
  •     برای نمایش دادن عکس‌های گرفته شده، پوسترهای طراحی شده، وب‌گاه‌های ساخته شده یا شعرهای نوشته شده توسط شاگردان به منظور دریافت نظر و نقد سایر همکلاسی‌ها