5. تالار گفتگو

فعالیت« تالار گفتگو» امکان بحث و گفتگوی غیر هم‌زمان (بحث‌هایی که در طی مدت زمانی طولانی صورت می‌گیرند) را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند.

 

انواع مختلفی تالار گفتگو وجود دارند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید، مانند یک تالار معمولی که هر کسی می‌تواند در هر زمانی یک مباحثه جدید در آن شروع کند؛ تالاری که هر کدام از شاگردان می‌توانند فقط یک مباحثه در آن شروع کنند؛ یا یک تالار پرسش و پاسخ که شاگردان باید اول خودشان مطلبی را در تالار بیان کنند تا بتوانند مطالب بیان شده توسط سایرین را مشاهده کنند. استاد می‌تواند اجازه دهد که شاگردان به مطالبی که در تالار بیان می‌کنند فایل‌هایی را ضمیمه بکنند. اگر فایل‌های ضمیمه از نوع فایل‌های تصویری باشند، مستقیما در داخل مطلب بیان شده نمایش داده می‌شوند.

 

شرکت کنندگان می‌توانند در تالارهای گفتگو مشترک شوند تا از مطرح شدن مطالب جدید در تالار با خبر شوند. استاد می‌تواند مشترک شدن را اختیاری یا اجباری کند یا آن را بر روی حالت خودکار قرار دهد و یا اینکه کلا مشترک شدن در تالار را غیر فعال کند. اگر لازم باشد، می‌توان جلوی شاگردان را گرفت تا نتوانند بیشتر از تعداد معینی مطلب در یک مدت زمانی مشخص در تالار بیان کنند؛ این کار می‌تواند جلوی افراد را بگیرد تا نتوانند بحث را به سلطه خود درآورند.

 

مطالب طرح شده در تالار می‌توانند توسط استاد یا شاگردان (ارزشیابی همکلاسان از کار یکدیگر) امتیازدهی شوند. امتیازها می‌توانند جمع‌آوری شوند تا یک نمره نهایی را تشکیل دهند که در دفتر نمره ثبت شود.

 

تالارهای گفتگو کاربردهای زیادی دارند، مانند

 

  •     یک محل اجتماعی برای شاگردان تا با یکدیگر آشنا شوند
  •     برای اعلانات درس (با استفاده از یک تالار اعلانات که اشتراک در آن اجباری است)
  •     برای بحث در مورد محتوا یا منابع مطالعاتی درس
  •     برای ادامه دادن موضوعی که قبلا به صورت حضوری مطرح شده است
  •     برای بحث‌های مخصوص اساتید (با استفاده از یک تالار پنهان)
  •     یک مرکز مشاوره که در آن اساتید و شاگردان می‌توانند مشاوره بدهند
  •     یک محل پشتیبانی خصوصی برای ارتباط شاگرد-استادی خصوصی (با استفاده از یک تالار گفتگو با گروه‌های جداگانه و به طوری که یک شاگرد عضو هر گروه باشد)
  •     برای فعالیت‌های ترویجی، مثلا «بازی‌های فکری» برای شاگردان تا فکر کنند و راه حل‌هایی را پیشنهاد دهند