10. واژه نامه

ماژول فعالیت واژه‌نامه امکان ایجاد و نگهداری لیستی از تعاریف (مانند یک لغت‌نامه)، یا جمع‌آوری و سازماندهی منابع یا اطلاعات را برای شرکت کنندگان فراهم می‌کند.

 

استاد می‌تواند اجازه دهد که بتوان به اصطلاحات داخل واژه‌نامه فایل ضمیمه کرد. تصاویری که ضمیمه اصطلاحات شده باشند در کنار متن اصطلاح نمایش داده می‌شوند. اصطلاحات می‌توانند جستجو شوند یا بر مبنای حروف الفبا، طبقه، تاریخ یا نویسنده‌هایشان لیست شوند. اصطلاح‌ها می‌توانند به طور پیش‌فرض تایید شده باشند یا اینکه نیازمند تایید شدن توسط استاد باشند تا بتوانند توسط همه قابل مشاهده باشند.

 

اگر فیلتر پیوند دهی خودکار واژه‌نامه فعال باشد، هر گاه که اصطلاحات یا عبارت‌های درون واژه‌نامه در جایی از درس به کار روند، آن اصطلاحات و عبارت‌ها به طور خودکار به تعریفشان در واژه‌نامه پیوند خواهند شد.

 

استاد می‌تواند قابلیت نظر دادن در مورد اصطلاحات تعریف شده در واژه‌نامه را فعال کند. همچنین اصطلاحات تعریف شده در واژه‌نامه می‌توانند توسط استاد یا شاگردان (ارزشیابی همکلاسان از کار یکدیگر) امتیاز دهی شوند. امتیازها می‌توانند جمع‌آوری شوند تا یک نمره نهایی را تشکیل دهند که در دفتر نمره ثبت شود.

 

واژه‌نامه‌ها کاربردهای بسیاری دارند، مثلا

  •     یک بانک حاصل از کارمشارکتی از عبارت‌های کلیدی
  •     به عنوان یک محل «آشنایی با شما» که شاگردان جدید نام و معرفی خود را به آن اضافه می‌کنند
  •     به عنوان یک مجموعه «نکات مفید» شامل شیوه‌های مناسب عمل در موضوعات عملی
  •     محل به اشتراک گذاری فیلم‌ها، تصاویر یا فایل‌های صوتی مفید
  •     به عنوان یک مرجع قابل مرور از اصول برای به خاطر سپاری آنها